Dresscode – zasady tyczące się stroju obowiązujące w pracy.

najnowszy szyk i trendy

Dresscode – zasady tyczące się stroju obowiązujące w pracy.

Ubiór posiada duże znaczenie, i to nie tylko w życiu codziennym, ale także, a być może głównie w pracy. To jak się prezentujemy to nasza wizytówka, przecież pierwsze wrażenie jest tylko jedno i warto uczynić, by było ono jak najlepsze. Wielu z nas z pewnością słyszało o czymś takim jak dresscode, czyli zasadach stroju panujących w miejscu, w którym pracujemy.

W zależności od miejsca, reguły te się różnią, wiadomo, że osoby, które są zatrudnione w banku, czy też firmie, nie będą miały możliwości zakładać stroju roboczego, a raczej ubiorą się elegancki strój, dzięki któremu będą wyglądać profesjonalnie. Taki ubiór jest niezwykle ważny i wymagany przez sporą ilość pracodawców, co oczywiście, jest czasami męczące, kto bowiem chce ubierać kostium, kiedy żar leje się z nieba i jedyne o czym marzymy to spodenki i koszulka? Jednakże nie ma to żadnego znaczenia, w pracy musimy prezentować się tak, jak wymaga nasz pracodawca. Każdy musi dostosować się do ogólnie przyjętych reguł w przedsiębiorstwie, nie ma wyjątków. Co interesujące, na pracowników, którzy nie szanują reguł stroju, można nałożyć sankcje, zatem lepiej jednak posłuchać szefa.

kucharz przyrządzający potrawę w restauracji

Autor: Your Mildura
Źródło: http://www.flickr.com

Tego typu dresscode jest najbardziej znany w korporacjach, gdzie nadzwyczajnie troszczy się o to, by ich pracownicy szanowali zasad dotyczących danego stroju. Pracownicy zwykle zostają poinformowani o regułach jeszcze przed zaczęciem wykonywania pracy, co świadczy o tym, że zasady te są niezwykle respektowane. Należy pamiętać, iż dresscode nie określa wyłącznie typu ubioru, ale również jego barwę i nie jest to widzimiś pracodawcy, tylko świadczy nie tylko o profesjonalizmie całej korporacji, ale także, co ważne, jest wyrazem szacunku w stosunku do klienta. Do najczęściej zabronionych rzeczy dotyczących stroju zalicza się zakaz odkrywania pewnych części ciała, zakazuje się również noszenia jeansów czy klapków, wszystko to w trosce o dobre imię firmy. W tym przypadku, nierzadko zdarza się, iż strój jest zakupiony przez szefa, by nie obciążać kieszeni pracowników.

W danych środowiskach, strój to nie tylko sprawa estetyki, ale bezpieczeństwa, bowiem dane profesje wymagają ubierania specjalnie przystosowanego stroju, który pełni również funkcję ochronną. Do tego typu zawodów należą nie tylko te wykonywane w zakładach, ale także kucharze, który zakładają, znany wszystkim, strój, który zdecydowanie mówi nam jaką profesję wykonują. Każdy przecież widząc kucharza ubranego w specjalny ubiór, zaczyna go bardziej respektować i wierzy w jego umiejętności. Z tego powodu też tak ważny jest taki ubiór w miejscu pracy, bowiem automatycznie wpływa on na psychikę potencjalnego klienta.

obsługa hotelowa

Autor: Porto Bay Hotels & Resorts
Źródło: http://www.flickr.com
Propozycja firm, które oferują odzież dla kucharzy, jest naprawdę szeroka, więc każdy chlebodawca wybierze coś właściwego dla swoich pracowników, co interesujące, zapewne sporo z nas zauważyło, iż rozpoznawalni, międzynarodowi kucharze, posiadają specjalne kitle, co jest gwarancją ich umiejętności w dziedzinie gastronomii. Kolejną branżą, w której ubiór to także wizytówka całej firmy, jest branża hotelarska, dresscodu przestrzega się zwykle w luksusowych hotelach, w których serwis jest na najlepszym poziomie, a zatrudnieni posiadają przygotowane wyłącznie dla danego hotelu kostiumy, które zostają znakiem rozpoznawczym całego hotelu – sprawdzić to możemy wystukując w sieci frazę odzież dropshipping odzież dla hoteli. Wyświetli się nam szeroka gama charakterystycznych mundurków. Wiemy już, że stosowny ubiór w miejscu pracy, to nie tylko kwestia estetyki, ale także troska o klienta i nasze bezpieczeństwo.